AktualnościMazowieckie: "Inkubator aktywności społeczno-zawodowej - powiat ciechanowski"Mazowieckie: "Inkubator aktywności społeczno-zawodowej - powiat ciechanowski"Projekty

Projekt: „Inkubator aktywności społeczno-zawodowej – powiat ciechanowski”

współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach
Priorytetu VIII  Fundusze Europejskie dla aktywnej integracji oraz rozwoju usług społecznych i zdrowotnych na Mazowszu
Działania 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Wartość dofinasowania projektu z UE: 808 998,81zł
Wartość projektu: 851 577,70 zł

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Okres realizacji projektu od: 2025-06-01 do: 2026-07-31

Cel główny Projektu

Wzrost stopnia integracji społecznej i zawodowej 24 os. (12 Kobiet, 12 Mężczyzn) w wieku 18 lat i więcej, zamieszkałych w rozumieniu Kc w województwie mazowieckim w powiecie ciechanowskim, zagrożonych ubóstwem i/lub wyklucz. społecznym co najmniej z powodu braku zatrudnienia, przez zastosowanie usług aktywnej integracji o charakterze społecznym i zawodowym dostosowanych do ich potrzeb, w terminie 1.06.2025- 31.07.2026.

Cele szczegółowe:

1. Wzrost postaw, umiejętności i kompetencji warunkujących pełne i efektywne uczestnictwo w życiu społecznym 24 os. (12K, 12M, opis jw.) poprzez udział w: diagnozie indywidualnej. potrzeb i potencjałów (IŚR), warsztatach kompetencji społecznych i życiowych, pracy środowiskowej, animacji społecznej w terminie 1.06.2025-31.07.2026;

2.Podniesienie potencjału zawodowego i aktywności na rynku pracy 24 os. (12K,12M, opis jw.) poprzez udział w: diagnozie indywidualnej potrzeb i potencjałów (IPD), warsztatach umiejętności zawodowych., szkoleniach, stażach, pośrednictwie pracy, zatrudnienia wspomaganym i mentoringu w terminie 1.06.2025-31.07.2026.

OPIS Grupy Docelowej:

Projekt jest skierowany do 24 osób w wieku 18 lat i więcej, zamieszkałych w rozumieniu Kc w województwie mazowieckim w powiecie ciechanowskim, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym co najmniej z powodu braku zatrudnienia; 12 Kobiet, 12 Mężczyzn w tym: 17 osób bezrobotnych,7 osób biernych zawodowo (wyłącznie osoby obarczone obowiązkami rodzinnymi i opiekuńczymi, osoby chore i z niepełnosprawnością).
Pierwszeństwo udziału w Projekcie będą mieć osoby.:
-z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności;
-z niepełnosprawnością sprzężoną, chorobą psychiczną, niepełnosprawnością. intelektualną, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi;
-doświadczające. wielokrotnego wykluczenia społecznego;
-korzystające z programu FE PŻ (Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową);
-zamieszkałe na obszarach wykluczonych komunikacyjne;
-opuszczające placówki opieki instytucjonalnej;
-opuszczające jednostki penitencjarne w terminie ostatnich 12mcy.

Kryteria rekrutacyjne /weryfikacja.:
FORMALNE, obowiązkowe.:

1. zgłoszenie chęci udziału w przewidziany sposób, termin, miejscu itd./rejestr formularzy;

2. podanie wymaganych danych, o których mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia EFS+, potrzebnych do monitorowania wskaźników kluczowych oraz przeprowadzenia ewaluacji, oraz zobowiązanie do przekazania informacji na temat swojej sytuacji po opuszczeniu Projektu /oświadczenie;

3. nieotrzymywanie wsparcia w więcej niż 1 Projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej. / oświadczenie;

DOSTĘPOWE, obowiązkowe.:

1. wiek 18 lat i więcej / zaświadczenie potwierdzające wiek, w jego braku oświadczenie i dowód osobisty do wglądu;

2. miejsce zamieszkania w powiecie ciechanowskim / zaświadczenie potwierdzające miejsce zamieszkania, w jego braku oświadczenie;

3. zagrożenie ubóstwem i/lub wykluczeniem społeczny co najmniej z powodu braku zatrudnienia / zaświadczenie PUP, zaświadczenie ZUS, potwierdzenie. z PUE ZUS, oświadczenie dla biernych zawodowo. Dodatkowo- orzeczenie lub inny dokument potwierdzający chorobę lub niepełnosprawność lub sprawowanie obowiązków rodzinnych lub opiekuńczych;

PREMIUJĄCE, nieobowiązkowe, punktowane każde +2p:

  1. Umiarkowany lub znaczny stopień niepełnosprawności /orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie lub opinia o stanie zdrowia;
  2. Niepełnosprawność sprzężona, choroba psychiczna, niepełnosprawność, intelektualna, całościowe zaburzenia rozwojowe (ICD10) / jw;
  3. Doświadczanie wielokrotnego wykluczenia społecznego/zaświadczenie potwierdzające przesłanki wykluczenia, w ich braku oświadczenie;
  • Korzystanie z programu FE PŻ / zaświadczenie;
  • Wykluczenie komunikacyjne /zaświadczenie potwierdzające miejsce zamieszkania, w jego braku oświadczenie, dane dotyczące gmin wykluczonych komunikacyjnie.
  • Opuszczenie placówki opieki instytucjonalnej / zaświadczenie;
  • Opuszczenie jednostki penitencjarnej w terminie ostatnich 12mcy / zaświadczenie

W przypadku równej liczby punktów, o zakwalifikowaniu do udziału w Projekcie zdecydują kryteria premiujące w podanej kolejności, następnie kolejność zgłoszeń.

Dostępność Projektu i jego produktów:

Warunki wsparcia będą spełniać standard architektoniczny, cyfrowy, poznawczy, akustyczny, komunikacyjny.
Informacja i promocja, rekrutacja: wizerunek OzN nieutrwalający stereotypów zdrowotnych i społecznych związanych z niepełnosprawnością, w formularzu zgłoszeniowym ujęte zostaną pytania o specjalnych potrzeby OzN, a w materiałach promocyjnych informacja o możliwości skorzystania z usług dostępowych i opis dostępności biura Projektu/miejsc rekrutacyjnych.

ZADANIE 1

Diagnoza indywidualnych potrzeb i potencjałów UP, opracowanie Indywidualnej Ścieżki Rozwoju

Każdy UP po podpisaniu umowy udziału w Projekcie i ponownej weryfikacji warunków kwalifikowalności, obligatoryjnie rozpocznie udział we wsparciu od diagnozy i opracowania IŚR – z uwzględnieniem takich czynników jak: diagnoza sytuacji problemowej, zasoby, potencjał, predyspozycje i potrzeby Uczestnika Projektu, jego otoczenie rodzinne i społeczne, wskazanie możliwych kierunków rozwoju Uczestnika/czki Projektu.

IŚR Będzie podstawą udzielania Uczestnikowi kolejnych form wsparcia w Projekcie.

Diagnoza obejmie część społeczno-psychologiczną oraz część zawodową.

Z Uczestnikami Projektu zawierane będą umowy na wzór kontraktu socjalnego- określą wzajemne uprawnienia i obowiązki w ramach wspólnie podejmowanych działań zmierzających do przezwyciężenia trudnej sytuacji życiowej.

Uczestnicy/ki Projektu na podstawie IŚR zostaną objęci/te usługami aktywnej integracji o charakterze społecznym i zawodowym, przy czym te ostatnie nie będą stanowić pierwszego elementu wsparcia w Projekcie.

Termin: 08.2025-07.2026

Wymiar: łącznie 12h/os (łącznie 288h zegarowych) w tym 6h na diagnozę i opracowanie IŚR i IPD), 6h na monitoring realizacji IŚR i IPD, bieżące konsultacje (regularna ocena stopnia wykonania – opis faktycznych rezultatów działań) i modyfikacje oraz spotkanie podsumowujące stopień zrealizowania IŚR i IPD na koniec udziału w Projekcie

Od poniedziałku do soboty pomiędzy 8.00 a 20.00.

Miejsce: powiat ciechanowski, 2 różne lokalizacje wybrane na podstawie potrzeb UP.

Każdy UP otrzyma mat. pomocnicze (notatnik A4 min 50 kartek, teczka twarda z gumką A4, długopis metalowy). 12 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 5 osób otrzyma refundację kosztów opieki nad osobą zależną

ZADANIE 2

Ścieżka integracji społecznej – Praca środowiskowa i animacja społeczna

Udział w zadaniu został przewidziany dla wszystkich Uczestników/czek Projektu.

Działania będą realizowane na podstawie IŚR.

Praca środowiskowa, wobec Uczestnika/czki i jego/jej rodziny, jeśli wymagać będzie tego sytuacja także możliwe będzie wykorzystywanie metod pracy środowiskowej adresowanych do całych społeczności.

Praca środowiskowa będzie ukierunkowana na umożliwienie, wspieranie lub wywołanie zmiany sposobu funkcjonowania Uczestnika/czki i jego/jej rodziny oraz otoczenia, a także na wzmacnianie potencjału osób i rodzin do przezwyciężania trudnych sytuacji życiowych, identyfikowanie sytuacji kryzysowych i wsparcie Uczestnika/czki w ich rozwiązywaniu, wsparcie w zmianie i niwelowaniu problemów oraz motywowanie do aktywnego udziału w Projekcie i innych wymaganych sytuacją działaniach.

Zaangażowanie pracownika środowiskowego: łącznie 192h (obliczone jako 24 UP x 8h) z tego połowa w terenie, pozostała część podczas innych form wsparcia UP w P stacjonarnie.

Termin: 08.2025-07.2026

Harmonogram jak w zad 1- elastyczność w planowaniu terminów, uwzględnienie potrzeb UP w tym zakresie.

Miejsce- p. ciechanowski, jak w zad 1.

Narzędziem pracy animatorów, oprócz pracy w środowisku lokalnym będą warsztaty modelarskie, których celem będzie udowa makiety modułowej kolejowej (2gr x12os, każda 72h- 18 spotkań x4h; harmonogram: 1-2 spotkania w tyg. pomiędzy poniedziałkiem i sobotą, w godz. porannych/popołudniowych/wieczornych –w zależności od potrzeb Uczestników Projektu; wynajęta sala w p. ciechanowskim, jak w zad 1).

Termin: 09.2025 – 07.2026. Harmonogram jak w zad 1- elastyczność w planowaniu terminów, uwzględnienie potrzeb UP w tym zakresie.

Miejsce- jw.

Zwieńczeniem pracy obu grup będzie wykreowanie wydarzenia/inicjatywy sąsiedzkiej, jego zorganizowanie i przeprowadzenie przy aktywnym zaangażowaniu osób z ich otoczenia (07.2026)-wystawa makiety.􀀀

Uczestnicy na warsztatach otrzymają catering kawowy oraz materiały do budowy makiety. 12 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 5 osób otrzyma refundację kosztów opieki nad osobą zależną

Wymagana 100% frekwencja na spotkaniach indywidualnych oraz 80% frekwencja na warsztatach, udział w wydarzeniu.

ZADANIE 3 Ścieżka integracji społecznej – Warsztat kompetencji społecznych i życiowych

Z uwagi na charakterystykę Uczestników warsztat został przewidziany dla wszystkich, udział na podst. IŚR (i IPD).

Na warsztat składają się:

-zajęcia grupowe w wymiarze 48h (12 spotkań po 4h), 2gr x 12 UP. Termin: 08-10.2025. Harmonogram: 1-2 spotkania w tyg. pomiędzy pon i sob, w godz. porannych/popołudniowych/wieczornych –w zależności od potrzeb Uczestników; miejsce- jak w zad 1.

Wymagana 80% frekwencja.

Tematyka i zakres zajęć grupowych zostaną dookreślone na pierwszych zajęciach przez trenera w oparciu o potrzeby danej grupy.

Obejmie w szczególności działania umożliwiające Uczestnikom lepsze funkcjonowanie w środowisku, zmianę swojego wizerunku, zmianę postawy z biernej na czynną, zaangażowaną i rozumiejącą. Uczestnicy/czki zdobędą praktyczną i teoretyczną wiedzę na temat m. in. umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i wymagających asertywności oraz prawidłowej komunikacji w grupie np. rodzinie. Grupowy trening obejmie tematy takie jak rozwój i doskonalenie umiejętności interpersonalnych niezbędnych w przeciwstawianiu się sytuacji bezradności i wykluczeniu społecznemu, nauczenie się podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej itp. Ma na celu także zmotywowanie Uczestnika do podejmowania się nowych form aktywności.

Część materiałów zapewni Wnioskodawca (gry, sprzęt itp.), materiały- wydruki zapewni trener.

Warsztatowe metody szkoleniowe.

-zajęcia indywidualne, 24 UP x śr 6h/os (śr 6 spotkań x 1h, ale każdorazowy wymiar czasowy spotkania będzie wynikać z potrzeb UP).

Termin: 08.2025- 07.2026.

Harmonogram i miejsce jak w zad. 1.

 Spotkania indywidualne z Uczestnikami będą pogłębiać w/w tematykę adekwatnie do indywidualnych potrzeb i deficytów Uczestników; celem spotkań będzie też wzmocnienie poczucia własnej wartości, poprawa funkcjonowania społ., udzielenie wsparcia w wykorzystaniu psychofizycznej dyspozycji, pełnieniu ról społecznych, dostosowywaniu się do wymogów społeczeństwa rozwiązywanie problemów, podejmowania decyzji. Wszyscy Uczestnicy otrzymają catering kawowy na zajęciach grupowych. 12 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 5 osób otrzyma refundację kosztów opieki nad osobą zależną. Wymagana 100% frekwencja na spotkaniach indywidualnych oraz 80% na zajęciach grupowych.

ZADANIE 4 Ścieżka integracji zawodowej – Warsztat umiejętności zawodowych

Z uwagi na charakterystykę UP warsztat został przewidziany dla wszystkich Uczestników Projektu, udział na podst. IŚR (i IPD).

Na warsztat składają się:

-wsparcie grupowe w wymiarze 48h/gr (12 dni x 4h/dzień), 2gr x 12 UP.

Termin: 10-12.2025.
Harmonogram: 1-2 spotkania w tyg. pomiędzy poniedziałkiem i sobotą ,w godz. porannych/popołudniowych/wieczornych –w zależności od potrzeb Uczestników; miejsce- jak w zad 1. Wymagana 80% frekwencja.
Wsparcie obejmie tematy związane z rynkiem pracy- analiza rynku pracy, omówienie form zatrudnienia, przygotowanie do rozmowy z pracodawcą, rozmowy kwalifikacyjne – trudne pytania oraz komunikacja werbalna i niewerbalna, autoprezentacja w kontakcie z pracodawcą (telefoniczna, osobista), prezentacja swoich słabych i mocnych stron, techniki rekrutacji stosowane przez pracodawców, kanały rekrutacji, radzenie sobie ze stresem podczas pozostawania bez pracy, bariery na drodze do zatrudnienia, formułowanie celów (nie tylko) zawodowych, zasady tworzenia dokumentów rekrutacyjnych i stworzenie własnej oferty pracy, bierne i aktywne metody poszukiwania zatrudnienia. Metody szkoleniowe- warsztatowe, odgrywanie scenek. Praca w grupie będzie okazją do wymiany doświadczeń, spostrzeżeń. Prowadzący zapewni materiały dla Uczestników.

-wsparcie indywidualne, 24 UP x 6h/os.

Termin: 10.2025 – 07.2026
Harmonogram i miejsce jak w zad. 1; spotkań x 1h (każdorazowy wymiar czasowy spotkania będzie wynikać z potrzeb Uczestników).
Spotkania będą pogłębiać w/w tematykę adekwatnie do indywidualnych potrzeb i deficytów Uczestników, w tym: pomoc w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, przygotowanie do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy (np. udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy, możliwościach szkolenia i kształcenia, umiejętności niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu, udzielanie porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy, w tym badaniu kompetencji, zainteresowań i uzdolnień zawodowych, kierowanie na specjalistyczne badania psychiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia).
Wszyscy Uczestnicy otrzymają catering kawowy na zajęciach grupowych.
12 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 5 osób otrzyma refundację kosztów opieki nad osobą zależną

Wymagana 100% frekwencja na spotkaniach indywidualnych oraz 80% na zajęciach grupowych.

ZADANIE 5 Ścieżka integracji zawodowej – Szkolenia prowadzące do uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji

Termin: 10.2025 – 02.2026
Co najmniej 20 Uczestników/czek, na podstawie IŚR (i IPD), weźmie udział w szkoleniach
Realizowane będą wyłącznie szkolenia prowadzące do uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji.
Efektem każdego szkolenia będzie nabycie:
-kwalifikacji (określony zestaw efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych nabytych w drodze edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się nie formalne, zgodnych z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostało
sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikacji),
-kompetencji (wyodrębnione zestawy efektów uczenia się / kształcenia, które zostały sprawdzone w procesie walidacji w sposób zgodny z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji, odnoszącymi się w szczególności do składających się na nią efektów uczenia się; zrealizowanie wszystkich wymaganych 4 etapów:

  • I-zdefiniowanie grupy docelowej i wybranie obszaru interwencji EFS poddawanego ocenie,
  • II-zdefiniowanie standardów wymagań- wzorzec,
  • III-weryfikacja na podstawie kryteriów oceny,
  • IV-porównanie uzyskanych wyników ze standardem wymagań), potwierdzone odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), który zawiera informacje na temat uzyskania przez Uczestników efektów uczenia się w rozumie wytycznych ministra właściwego do spraw rozwoju region. dotyczących monitor. postępu rzecz. realizacji progr. na lata 2021–2027 i LWK 2021 dla EFS+.

Harmonogram- zajęcia max 5 dni w tygodniu max 8h dziennie; od 4h catering kawowy, od 6h catering obiadowy; w dni robocze lub weekendowo i w porach dnia w zależności od sytuacji i potrzeb Uczestników.
Miejsce- w pierwszej kolejności na obszarze Projektu możliwie blisko miejsca .zamieszkania Uczestników Projektu, w braku takiej możliwości w powiatach ościennych, dalej w całym woj. mazowieckim.
Uczestnicy Projektu otrzymają materiały dydaktyczne w formie drukowanej i/lub na pendrive i/lub przez dostęp do zasobów online.
Wszyscy Uczestnicy szkoleń otrzymają stypendium szkoleniowe ze składkami ZUS, catering obiadowy lub kawowy zależnie od dziennego wymiaru godzin. 10 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 4 osoby otrzyma refundację kosztów opieki nad osobą zależną
Konieczna 80% frekwencja warunkująca wydanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

ZADANIE 6 Ścieżka integracji zawodowej – Staże zawodowe

16 UP, na podst. IŚR (i IPD), weźmie udział w stażach.
16 UP x 3mce/os.
Termin 08.2025 – 05.2026
Celem wsparcia jest nabywanie przez Uczestników/czki umiejętności praktycznych, istotnych dla wykonywania pracy o określonej specyfice, bez nawiązania stosunku pracy, mające za zadanie przygotować ich do podjęcia zatrudnienia.
Staże będą zgodne z tematyką szkolenia odbytego przez Uczestnika/czkę w Projekcie lub posiadanymi przez Uczestnika/czkę kwalifikacjami lub kompetencjami.
Miejsce: pracodawcy z obszaru Projektu, w dalszej kolejności w powiatach ościennych i całym woj. mazowieckim, oferujący stanowiska pracy odpowiednie dla Uczestników, w zakładzie pracy na obszarze jw., miejsce możliwie dogodne dla Uczestników z punktu widzenia dojazdu (odległość i spójność komunikacyjna regionu); pracodawcy cieszący się dobrą opinią na rynku pracy, przede wszystkim deklarujący następnie zatrudnienie Uczestników Projektu.
Staż będzie powiązany tematycznie ze szkoleniem, z którego skorzysta Uczestnik/czka w Projekcie
Wszyscy Uczestnicy staży otrzymają stypendium stażowe ze składkami ZUS, ubezpieczenie NNW i badania lekarskie. 8 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 4 osoby otrzymają refundację kosztów opieki nad osobą zależną
Konieczna 80% frekwencja warunkująca ukończenie stażu
Harmonogram: zgodnie z systemem pracy u danego pracodawcy; wymiar stażu: 8 godz. na dobę i 40 godz. tyg., a w przypadku OzN ze znacznym/ umiarkowanym stopniem niepełnosprawności- 7 godz. na dobę i 35 godz. Tygodniowo.

ZADANIE 7. Ścieżka integracji zawodowej – Pośrednictwo pracy

Z uwagi na charakterystykę Uczestników Projektu zostało przewidziane dla wszystkich- obowiązkowe dla os pozostających bez zatrudnienia, udzielane będzie na podst. IŚR (iIPD);
Średni wymiar godzinowy 6h/os x 24 UP.
Wsparcie indywidualne, 6 spotkań x 1h.
Termin 08.2025 – 07.2026, pośrednictwo pracy będzie towarzyszyć Uczestnikom podczas ścieżki integracji zawodowej.
Miejsce i harmonogram jak w zad. 1.
Zakres: -przeprowadzenie wstępnej indywidualnej rozmowy z Uczestnikiem/czką, mającej na celu zebranie niezbędnych informacji w ramach wspólnego poszukiwania odpowiedniej pracy; -przeprowadzanie kolejnych rozmów z Uczestnikiem/czką Projektu adekwatnie do jego potrzeb; -pozyskiwanie ofert pracy i udzielanie pracodawcom informacji o Uczestniku/czce Projektu; -wspólne z Uczestnikiem/czką Projektu przeglądanie ofert pracy; -definiowanie celu, zakresu działań oraz terminów realizacji poszukiwań ofert pracy przez Uczestnika/czkę; -informowanie Uczestnika/czki o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na regionalnym/lokalnym rynku pracy; -inicjowanie i organizowanie
kontaktów Uczestników Projektu z pracodawcami. Uczestnik/czka Projektu będzie zobowiązany i zachęcany do podejmowania samodzielnych działań w zakresie poszukiwania pracy.
12 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 5 osób otrzyma refundację kosztów opieki nad osobą zależną
Od Uczestników/czek wymagana jest 100% frekwencja na wsparciu

ZADANIE 8. Ścieżka integracji zawodowej – Mentoring i zatrudnienie wspomagane

Na podst. IŚR (i IPD), tzn. wg zidentyfikowanych potrzeb, Uczestnicy Projektu będą mogli skorzystać ze wsparcia mentora (mentoring) lub trenera pracy (zatrudnienie wspomagane).
Termin 10.2025 – 07.2026.
Miejsce i harmonogram jak w zad. 1.
W pierwszej kolejności będą to Uczestnicy Projektu, których stopień oddalenia od rynku pracy będzie lub których deficyty społeczne będą najsilniejsze.
Wsparcie będzie realizowane w miejscu pracy Uczestnika, miejscu szkolenia/stażu, podczas korzystania przez Uczestników Projektu ze wsparcia indywidualnego etc.;
wynajęcie sal szkoleniowych przewidziano dla połowy wymiaru godz. zaangażowania obu specjalistów- do pracy indywidualnej, w odosobnionych warunkach.
8 osób otrzyma refundację kosztów dojazdu. 4 osoby otrzymają refundację kosztów opieki nad osobą zależną
Od Uczestników/czek wymagana jest 100% frekwencja na wsparciu

WSKAŹNIKI

  • Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu:
    Ogółem 20, Kobiet 10, Mężczyzn 10
  • Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu:
    Ogółem 16, Kobiet 8, Mężczyzn 8
  • Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu:
    Ogółem 5, Kobiet 3, Mężczyzn 2
  • Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu:
    Ogółem 10, Kobiet 5, Mężczyzn 5
Przejdź do treści