LUBUSKIE: PROJEKT „AKADEMIA POZYTYWNEJ ZMIANY ZAWODOWEJ”

PROJEKT „AKADEMIA POZYTYWNEJ ZMIANY ZAWODOWEJ”

Uczestnicy Projektu:
Uczestnikami Projektu będzie młodzież NEET zgodnie z definicją przyjętą w PO WER ( z wyłączeniem osób należących do grupy docelowej określonej dla trybu konkursowego w poddziałaniu 1.3.1):
60 osób (35K, 25M) w wieku 18-29 lat, które nie pracują (wyłącznie osoby bierne zawodowo), nie uczą się i nie szkolą się, zamieszkałe w rozumieniu KC w woj. lubuskim, w tym osoby z niepełnosprawnością.
Minimum 20% będą stanowić osoby niskich kwalifikacjach (do poziomu ISCED 3 włącznie- ponadgimnazjalne) – tj. min. 12 osób.
Minimum 20% będą stanowić mieszkańcy miast średnich (miasta średnie to: Międzyrzecz, Nowa Sól, Słubice, Świebodzin, Żagań, Żary) – tj. min. 12 osób.
Wnioskodawca zapewni możliwość skorzystania ze wsparcia dla byłych uczestników projektów z zakresu włączenia społecznego realizowanych w ramach celu tematycznego 9 w RPO.

Kryteria rekrutacyjne:

  • Merytoryczne, obowiązkowe
    wiek 18-29 lat (PESEL, potwierdzone oświadczeniem)
    m. zam. w rozumieniu KC w woj. lubuskim (ośw.)
    status NEET (nie pracuje – jest bierny zawodowo, nie kształci się, nie szkoli)
    czyli: osoby młode w wieku 18-29 lat, które spełniają łącznie trzy następujące warunki:
     nie pracują (tj. są osobami biernymi zawodowo),
     nie kształcą się (tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbują obowiązek szkolny lub nauki
     nie szkolą się (tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy.
    W procesie oceny, czy dana osoba się nie szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET, należy zweryfikować czy brała ona udział w tego typu formie aktywizacji, finansowanej ze środków publicznych, w okresie ostatnich 4 tygodni

wyłączenie dotyczy przynależności do grupy docelowej określonej w poddziałaniu 1.3.1 PO WER czyli: Młodzieży z pieczy zastępczej opuszczająca pieczę (do roku po opuszczeniu instytucji pieczy) ze szczególnym uwzględnieniem: wychowanków pieczy zastępczej powyżej 15 roku życia, którzy po zakończeniu pobytu w instytucjach pieczy zastępczej powrócili do rodzin naturalnych; wychowanków pieczy zastępczej powyżej 18 roku życia, którzy założyli własne gospodarstwo domowe; wychowanków pieczy zastępczej powyżej 18 roku życia, którzy usamodzielniają się i mają trudności ze znalezieniem zatrudnienia po zakończeniu pobytu w instytucjach pieczy zastępczej; matki opuszczające pieczę zastępczą (do roku po opuszczeniu instytucji pieczy); absolwenci młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii (do roku po opuszczeniu ośrodków); absolwenci specjalnych ośrodków szkolno wychowawczych i specjalnych ośrodków wychowawczych (do roku po opuszczeniu ośrodków); matki przebywające w domach samotnej matki; osoby młode opuszczające zakłady karne lub areszty śledcze (do roku po opuszczeniu).

  • Pierwszeństwa, punktowane
    miejsce zamieszkania w rozumieniu KC w miastach średnich (tj. Międzyrzecz, Nowa Sól, Słubice, Świebodzin, Żagań, Żary) 10p.
    niskie kwalifikacje.: wykształcenie ISCED 0-1 8p., ISCED 2 6p., ISCED 3 4p.
    niepełnosprawność: stopień lekki 1p.,umiarkowany 2p., znaczny 3p.(potwierdzone przez orzeczenie lub opinia o stanie zdrowia)
    brak doświadczenia zawodowego 4p.
    opieka nad dzieckiem/ os. zależną 2p.
    miejsce zamieszkania na obszarach wiejskich (kategoria 3 DEGURBY)1p.
    miejsce zamieszkania w powiatach: międzyrzeckim 6p., strzelecko-drezdeneckim/ krośnieńskim/ żagańskim 5p., nowosolskim 4p., wschowskim 3p., sulęcińskim 2p., zielonogórskim (7,5%)1p .
    uprzednie uczestnictwo w proj. z zakresu włącz. społecznego realizowanych w ramach celu tematycznego 9 w RPO 10p.

ZADANIA:

  1. Identyfikacja potrzeb, IPD w wymiarze 6 godz. zegarowych dla Uczestnika (60 UP X 6 godz.); 2 sesje x 3 godz.
    Zadanie zrealizuje podmiot z wpisem do KRAZ.
    30 Uczestników otrzyma w ramach zadania refundacja kosztów dojazdu
  2. Pośrednictwo pracy: 60 UP x średnio 8 godz. zegarowych
    i /lub
    Poradnictwo zawodowe : 60 UP x średnio 4 godz. zegarowe.
    12 sesji x 1 godzina.
    30 Uczestników otrzyma w ramach zadania refundacja kosztów dojazdu.
  3. Poradnictwo psychologiczne: 60 UP x średnio 4 godz. zegarowe. 4 sesji x 1 godzina.
    Każdy Uczestnik odbędzie co najmniej godzinną konsultację z psychologiem; pozostałe godz. do wykorzystania zgodnie z potrzebami (IPD lub potrzeby zgłaszane na bieżąco).
    30 Uczestników otrzyma w ramach refundacja kosztów dojazdu.
  4. Szkolenia realizowane w oparciu o bony szkoleniowe – zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami i potencjałem Uczestników, zgodne z potrzebami lokalnego rynku pracy.
    Szkolenie zrealizuje instytucja szkoleniowe z wpisem do RIS.
    Zadanie 4 lub 5 (co najmniej jedno z nich) są obowiązkowe dla 60 Uczestników (w tym: 54 os. idą na szkolenie; 54 os. idą na staż).
    Uczestnicy otrzymają w ramach zadania stypendium szkoleniowe (54 os.) oraz refundację kosztów opieki nad osobą zależną (6os.)
  5. 3 m-czne staże, zgodne z tematyką szkoleń oferowanych w projekcie na rzecz Uczestników lub posiadanymi przez niego kwalifikacjami lub kompetencjami
    Uczestnicy otrzymają w ramach zadania stypendium stażowe (54 os.), badania lekarskie (54 os.), refundację kosztów opieki nad dzieckiem/ osobą zależną (6 os.).
    Zaangażowani będą opiekunowie stażu.
Skip to content